روابط عمومی الکترونیک

در این وبلاگ قصد دارم تا مطالبی پیرامون درس روابط عمومی الکترونیک را گردآوری کنم. این مطالب از مجموع مباحث مطرح شده در کلاس های درس استاد اکرمی و سایر منابع معرفی شده تهیه شده است.

روابط عمومی الکترونیک

در این وبلاگ قصد دارم تا مطالبی پیرامون درس روابط عمومی الکترونیک را گردآوری کنم. این مطالب از مجموع مباحث مطرح شده در کلاس های درس استاد اکرمی و سایر منابع معرفی شده تهیه شده است.

سقوط هواپیمای مصری در مدیترانه

یک فروند هواپیمای مصری از نوع ایرباس 320 که صبح روز پنجشنبه با 66 سرنشین از پاریس به مقصد قاهره به پرواز درآمده بود، به طور اسرارآمیزی در حریم هوایی مصر از صحنه رادار ناپدید شد.

سرنشینان این هواپیما 10 خدمه پرواز و ۵۶ مسافر بوده‌اند که 15 نفرشان فرانسوی، یک نفر بریتانیایی، یک نفر کانادایی و ۳۹ نفرشان هم مصری شناسایی شده‌اند.                                    

به گزارش مسؤولان برج مراقبت قاهره ده دقیقه پیش از آن‌که هواپیما از صحنه رادار محو شود، خلبان با برج مراقبت تماس گرفته بود و روند پرواز را عادی گزارش می‌داد. 

دیروز وزیر حمل و نقل هوایی مصر به خبرنگاران گفت: هیچ یک از مسافران هواپیما مشکل امنیتی نداشته‌اند، اما بررسی‌های بیشتر در جریان است. 

وزارت حمل و نقل هوایی مصر اعلام کرد واحد نظامی این کشور ساعت 04:26 به وقت محلی از خلبان این هواپیما درخواست کمک دریافت کرده‌اند و برخی رسانه‌های عربی تأیید کرده‌اند که در نزدیکی جزیره‌ای در یونان، چند نفر هواپیمای شعله‌وری را در آسمان دیده‌اند که در حال سقوط به دریا بوده است.

 

 ساعاتی پس از سقوط هواپیما برخی از رسانه ها اعلام کردند که لاشه هواپیما در آبهای یونان پیدا شده و کشف قطعاتی پراکنده از هواپیما در حاشیه ساحلی این نظر را تأیید می‌کند که هواپیما در ارتفاع 37 هزار پایی آسمان در جریان یک حمله تروریستی منفجر شده و قبل از سقوط بدنه هواپیما در دریا، تکه‌های متلاشی شده از آن به زمین فرو ریخته است.

یک منبع برج مراقبت مصر اعلام کرد: براساس هماهنگی میان برجهای مراقبت مصر و کشور یونان، برای شناسایی آخرین موقعیت هواپیمای ناپدید شده مصری که در صفحه رادارهای یونان ظاهر شده بود، این هواپیما در منطقه کومبی (نقطه صفر مرزی یونان) و ابتدای منطقه حریم هوایی مصر ناپدید شده است. 

در این میان نخست وزیر مصر با بیان این که هنوز زود است درباره این حادثه صحبت کنیم، گفت: اما در عین حال، فرضیه هرگونه حمله تروریستی در این باره را رد نمی‌کنیم و یا بعید نمی‌دانیم. شریف فتحی، وزیر هواپیمایی مصر نیز فرضیه تروریستی بودن حادثه را بعید ندانست. وی افزود: تحقیقات درباره هواپیمای ناپدید شده از سوی مصر و یونان ادامه دارد. از سوی دیگر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، ریاست نشست شورای امنیت ملی مصر درباره حادثه ناپدید شدن هواپیمای مسافربری را برعهده گرفت.

شریف فتحی، وزیر هوانوردی مصر نیز حمله تروریستی را دلیل احتمالی سقوط این هواپیما دانست و رئیس سازمان فدرال امنیت روسیه نیز حمله تروریستی را بیش از دیگر دلایل عامل احتمالی سقوط هواپیما عنوان کرد. به گفته کارشناسان در صورت صحت این دو مشاهده می‌توان گفت که کنترل و هدایت هواپیما در یک لحظه کوتاه دچار مشکل شده و نقض فنی موتورها نمی‌تواند علت سقوط آن باشد.


در اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۵)، یک هواپیمای مسافربری روسی با ۲۲۴ سرنشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در هواپیما جاسازی کرده بودند.

همچنین، در ماه مارس سال جاری، یک فروند هواپیمای مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.